Biuro to nie tylko ludzie i mnóstwo papierów ale przede wszystkim sprzęty. Starannie dobrane meble to poprawne funkcjonowanie biura a przede wszystkim pozytywne prezentowanie się firmy w oczach klientów. Nie bez znaczenia jest również dobre samopoczucie samych pracowników. Wygoda podczas siedzenia przy biurku a także łatwość odszukiwania potrzebnych dokumentów na pewno wpłynie na dobrą wydajność pracy.

Biurka i krzesła.

 Te meble najczęściej występują w lokalu typu biuro. Najlepsze biurko dla referenta to takie, które jest przystosowane do komputera, czyli posiadające nadstawkę na monitor i wysuwaną półkę na klawiaturę. Powinno również posiadać regał przybiurkowy, gdzie zazwyczaj umieszcza się potrzebne aktualnie dokumenty i druki. Bardzo poręczny jest również system przegródek, gdzie umieszcza się wszystkie potrzebne w ciągu dnia pracy przedmioty i aktualnie potrzebne dokumenty. To wszystko zapewnia porządek w miejscu pracy.

 Przy biurkach zawsze są krzesła. Typowe krzesło biurowo – komputerowe powinno być dostosowane do naturalnych krzywizn człowieka. Powinno też posiadać regulację wysokości siedziska. To na tym meblu pracownik spędza najwięcej czasu. Nie warto ryzykować rozwiązań, gdzie niezdrowe krzesło spowoduje problemy z kręgosłupem. Idealnym rozwiązaniem do biura jest krzesło obrotowe na kółeczkach. Użytkowanie go, oszczędza czas i wysiłek pracującego. Tapicerka powinna być miękka i najlepiej pokryta tkaniną. Ma to znaczenie w upalne dni.

Szafki i regały.

 Odpowiednie miejsce na dokumenty i inne nośniki informacji to konieczność w każdym biurze. W zależności od profilu działalności firmy takie meble mogą być w wersji zamkniętej lub otwartej. Jednak w każdej firmie zajdzie konieczność schowania nie tylko tajnych dokumentów ale również rzeczy osobistych pracowników, środków czystości, lub innych przedmiotów, które nie powinny być na widoku.

 Duże szafy na akta przydadzą się w przedsiębiorstwach, gdzie używa się papierowej wersji dokumentów. Takie meble powinny być w wersji zamkniętej. I nie chodzi tutaj tylko o niepowołane ręce. Prawdą jest, że tego typu zawartość półek, wyjątkowo skutecznie zbiera kurz. Zasuwane lub dwuskrzydłowe drzwi częściowo rozwiążą problem. Ponadto w każdym biurze przydadzą się szafy zamykane na klucz lub szyfr. Umieszczane są w nich takie dokumenty lub nośniki cyfrowe, do których powinny mieć dostęp wybrane osoby.

Meble do pokoju socjalnego.

 Miejsce, gdzie pracownicy spożywają posiłki, nie powinno być tym samym w którym pracują. Sprawdzą się tutaj krzesła typu kuchennego wraz ze stołem. Dodatkiem mogą być szafki ścienne do trzymania w nich filiżanek, czajnika czy kubków.

Pomieszczenie konferencyjne.

 W większych przedsiębiorstwach znajdują się sale do spotkań z pracownikami lub klientami. Zazwyczaj sprawdza się tutaj wielki okrągły lub prostokątny stół i wygodne, tapicerowane krzesła. Takiego typu przestrzeń sprzyja dyskusjom, wymianie myśli a także lepszej integracji i dodatkowo pobudza do kreatywnego myślenia.

Meble do sprzętów biurowych.

 Wyposażenie biura to również wszelki sprzęt typu kopiarki, drukarki i faksy. Nie każda z wymienionych może stać bezpośrednio na podłodze. Podczas planowania wystroju biura trzeba również wziąć pod uwagę wygodne rozmieszczenie tego typu urządzeń.

Kącik kawowy.

 W zależności od metrażu jakim się dysponuje, wygodnym rozwiązaniem jest zaplanowanie pokoju lub miejsca, gdzie w spokoju można poczęstować kontrahenta herbatą czy kawą. Tutaj wskazane są wygodne fotele i niska ława. Takie podejście do klienta na pewno świadczy o profesjonalizmie i pozytywnym nastawieniu. A to w biznesie jest bardzo ważne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *